Tuesday, January 11, 2011

Baju Daging Lady Gaga.. OMG!!!

Posted by bemymine at Tuesday, January 11, 2011
Reactions: 
Hye Pembaca pembaca blog sekalian alam... sihat??? opkos la sihat kan..

Mesti korang pelik kan, asal lah aku hari nie rajin lak nak tulis entry banyak banyak ni kan.. Rajin sikit kot!

Now, entry aku pasal Lady Gaga. Sebenarnya aku tak minat pun kat lady gaga nie.. tak tahu lah kenapa kan.. maybe sebab fesyen fesyen dia yang agak keterlaluan @ memang keterlaluan tu.. errmm.. Lu pikir la sendiri k..

Aku ada buka 1 forum ni berkenaan dengan lady gaga punya fesyen tapi aku lebih tertarik dengan entry 'BAJU DAGING LADY GAGA'.. What the  hell.. Daging buat baju. Memang pelik tol si Gaga ni kan..
Daging kan boleh buat burger, rendang daging *mcm raya lak* & macam macam lagi lah.. Tapi minah saleh ni memang seorang yang pelik..

Fesyen baju ni diperagakan masa MTV video music award 2010..

Ni antara 7 fakta berkenaan dengan BAJU DAGING LADY GAGA

1. Baju daging Lady GaGa menggunakan 100% daging asli
Bukan hanya setakat baju semata-mata, namun baik kasut, tas tangan serta crown atau tiara yang dikenakan oleh Lady GaGa dalam acara itu diperbuat daripada daging asli .

2. Baju daging Lady GaGa tidak berbau hamis atau busuk
Mungkin ramai yang menganggap baju daging yang dikenakan oleh Lady GaGa ini mempunyai bau daging yang sangat kuat serta tidak menyenangkan hidung.
Namun, percaya atau tidak, baju daging ini langsung tidak berbau hamis atau pun busuk. Malah, Lady GaGa sendiri memberitahu bahawa bau daripada baju dagingnya itu sangat manis. Orang yang duduk disekeliling Lady GaGa juga memberitahu bahawa baju daging Lady GaGa tidak berbau busuk.

3. Baju daging Lady GaGa ini sangat berat!
Daging memang jauh lebih berat jika dibandingkan dengan kain, apatah lagi bila ia menggunakan 100 peratus daging mentah yang asli. Maka, tidak hairanlah kalau baju daging Lady GaGa ini mencapai berat 22.67 kilogram.

4. Daging mentah di baju Lady GaGa harganya murah
Daging yang digunakan untuk membuat bahan baju Lady Gaga ini ternyata murah saja harganya. Ianya juga bukanlah dari jenis daging Gred A. Inilah yang telah dinyatakan oleh tukang jual daging, Peter Cacioppo.

5. Baju daging ini selesa dipakai!
Pada awalnya, pereka fesyen baju daging ini Franc Fernandez bimbang kalau-kalau baju daging ini akan membuatkan Lady GaGa berasa tidak selesa untuk memakainya. Tapi, Lady GaGa beritahu, itu baju paling nyaman yang dikenakannya pada malam itu.

6. Baju daging Lady GaGa tidak menggunakan bahan pengawet!
Bunyinya macam tidak munasabah. Tapi, hakikatnya, baju daging Lady GaGa ini langsung tidak menggunakan sebarang bahan pengawet untuk menjadikan ia tahan serta tidak berbau.

7. Baju daging Lady GaGa tidak mempuyai darah
Ini satu lagi persoalan yang mungkin boleh mengundang rasa pelik atau hairan pada semua orang. Tapi, kalau diperhatikan betul-betul, memang tidak ada kesan darah yang menitis keluar dari baju daging Lady GaGa. Bak kata Franc, daging yang digunakan untuk membuat baju Lady GaGa ini bukan saja sangat liat dan kuat tetapi juga bersih.

Dan ini adalah gambar baju tersebut... geli- geleman aku..



*nak try x*



0 comments:

Post a Comment

 

kecik membebel Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting