Monday, August 1, 2011

Aku seorang pembazir !!

Posted by bemymine at Monday, August 01, 2011
Assalamualaikum sayang-sayang kecik,,

Teramatlah lama kecik tidak menghapdet laman sesawang ni (sawang lah sangat), bukan apa, tapi sebab kecik pindah office, internet connection problem, PC jammed, dan bermacam-macam masalah lagi lah yang timbul.. Tak apa, sekarang kecik dah boleh online kan tapi kena la curi-curi.. ahahah.. Biasalah, pekerja berDDKC lah katakan.. *DDKC lah sangat kau kecik*..  Tapi apalah sangat, setakat bos kecik tu, kalau tak bagi kecik online, sekali jentik je terus melambung ke Bangladesh.. Terror tak?? Koya je lebih ok!!


By The Way, untuk permulaan bicara kecik nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN.. Alhamdulillah, setakat 2 hari berpuasa iman kuat lagi even mata dok menjeling-jeling dekat gambar makanan.. hahaha.. parah2..

Kamu, mereka dan awak pernah tak mengalami masalah kewangan? tentu nya ada bukan..  Sama dengan lah dengan kecik. Tapi alhamdulillah, gaji bulan nie kecik dapat lebih dari biasa. Tak ada lah banyak, tapi boleh lah untuk bershopping baju-baju raya.. Opsss, jangan ingat kecik buat MLM yea. Tak ada sangkut paut pun..

Ringgit Malaysia, duit, wang atau money dalam bahasa omputih nye.. haha.. Boleh membuatkan kita lupa daratan atau lautan.. Kita alpha dengan simbol wang itu sendiri, apetah lagi bila hasil yang kita dapat itu lebih dari biasa atau pun sudah tiba rezeki kita untuk dapat hasil yang sedemikian..

Dan apabila kita sudah dapat duit yang kita idamkan, haaaa apa yang jadi?? Aku adalah contoh nya..

Pertama : 'aku akan usha kedai-kedai yang menjual pakaian, kasut, handbag dan terus membeli tanpa rasa was-was'. hahaha

Kedua : 'oleh sebab aku ada seorang yang bermata empat, maka dengan tanpa segan silu nya aku akan membeli contact lens dengan sesuka hati aku je, sometimes 3 -5 pairs per month'..

Ketiga : ' aku akan mula membazir, beli makan ikut suka perut aku jer, padahal makan cuma 2 3 suap je!!' marahlah aku..!!!

Keempat : 'oleh sebab sekarang nie zaman membeli secara online, so aku dengan rasa tamaknya mula membeli baju-baju yang tak tentu hala.. hahaha.. Ada beberapa pasang baju aku cuma pakai sekali sahaja, lepas tu letak tepi..


Sudahlah, cukup lah aku mengutuk diri aku sendiri.. Dan apa yang aku fikirkan masa mengunakan wang secara sesukahati , aku fikir 'sukahati aku lah, duit aku, aku kerja untuk dapatkan duit dan inilah masanya untuk aku gunakan duit aku'.. AKU SEORANG PEMBAZIR KAN!!!


Tapi, alhamdulillah aku berikrar untuk mula saving my money ke arah yang lebih jitu.. Cheewaahh!!! Sebab sekarang ni adalah masa untuk aku clearance stock aku punya almari, dan aku dah pun mula pos banyak helai baju-baju dekat kampung *sure kena bebel dengan mak*..


P/s : Ingatlah, bila kita banyak duit ingat lah time kita susah, dan bila kita susah, berusahalah untuk dapatkan duit dengan banyaknya then pass kat aku sikit ya!! kita fren-fren kan..

1 comments:

Meyasara sabri on August 2, 2011 at 12:24 AM said...

hahaha..same goes to me..
help me..!!

Post a Comment

 

kecik membebel Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting